Distances līgums

Šis distances līgums (turpmāk – Līgums) ir juridiska vienošanās, kas noslēgta starp Pakalpojuma sniedzēju un Klientu (turpmāk kopā – Puses), saskaņā ar turpmāk minētajiem noteikumiem.

Līguma priekšmets

Līguma priekšmets ir pakalpojumi sporta treniņu un veselīga dzīvesveida jomā, ko Pakalpojuma sniedzējs nodrošina Klientam. Pakalpojuma sniedzējs piedāvā Klientam iespēju piedalīties dažāda veida programmās un nodarbībās, tostarp treniņprogrammās, tiešsaistes (online) vai klātienes nodarbībās, individuālās maksas konsultācijās u.c. ar skriešanu saistītos pakalpojumosskriesanasakademija.lv. Klients var saņemt pakalpojumu gan klātienē, gan attālināti tiešsaistē atbilstoši izvēlētajam pakalpojuma veidamskriesanasakademija.lv. Līgums attiecas, piemēram, uz dalību klātienes un Zoom treniņu kursos, individuālu skriešanas tehnikas korekcijas treniņu saņemšanu vai online apmācību kursu apguvi, kā arī citām līdzīgām aktivitātēm, kuras nodrošina Pakalpojuma sniedzējs.

Pakalpojuma sniedzējs apņemas sniegt Klientam izvēlēto pakalpojumu (piemēram, iekļaut Klientu attiecīgajā treniņprogrammā vai nodrošināt pieeju online kursam) saskaņā ar šī Līguma noteikumiem un Pakalpojuma sniedzēja mājaslapā publicēto informāciju par konkrēto pakalpojumu. Klients apņemas izmantot attiecīgo pakalpojumu atbilstoši tā noteikumiem un samaksāt par to nolīgto dalības maksu vai cenu, ja pakalpojums ir maksas.

Pakalpojuma sniedzējs

Pakalpojuma sniedzēja rekvizīti:

(Piezīme: Pakalpojuma sniedzējs ir biedrība – sporta klubs, kas nodrošina Skriešanas Akadēmijas pakalpojumus.) Pakalpojuma sniedzējs turpmāk līgumā var tikt saukts arī par “Skriešanas Akadēmiju” vai “Klubu”.

Norēķinu kārtība

  • Maksas pakalpojumi: Visi Pakalpojuma sniedzēja piedāvātie pakalpojumi (treniņi, kursi, nodarbības, konsultācijas u.c.), ja vien nav norādīts citādi, ir maksas pakalpojumi, par kuriem Klientam jāsamaksā noteikta pakalpojuma maksa (dalības maksa kursā, vienreizēja maksa par konsultāciju utt.). Maksa par katru pakalpojumu ir norādīta Pakalpojuma sniedzēja mājaslapā vai citā Klientam pieejamā informācijā. Piemēram, individuālas treniņa konsultācijas cena ir 30,00 € (~1 stundas nodarbībai)skriesanasakademija.lv.
  • Apmaksas veikšana: Klientam jāveic priekšapmaksa 100% apmērā par izvēlēto pakalpojumu pirms pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas. Apmaksa veicama tiešsaistē (internetā) izmantojot Pakalpojuma sniedzēja piedāvātās norēķinu iespējas – piemēram, ar maksājumu karti vai internetbankas pārskaitījumu Pakalpojuma sniedzēja mājaslapā – vai arī, atsevišķos gadījumos, ar bankas pārskaitījumu uz Pakalpojuma sniedzēja norādīto bankas kontu saskaņā ar izsniegtu rēķinu. Klientam maksājums jāveic nekavējoties pēc pakalpojuma pieteikšanas un rēķina saņemšanas vai saskaņā ar mājaslapā norādīto kārtību, lai nodrošinātu dalību izvēlētajā programmā. Visas cenas tiek norādītas eiro (EUR).
  • Apmaksas termiņi un neizpilde: Ja Klients neveic apmaksu noteiktajā termiņā, Pakalpojuma sniedzējam ir tiesības anulēt Klienta pieteikumu uz pakalpojumu un vienpusēji atkāpties no Līguma (neuzsākt pakalpojuma sniegšanu). Pakalpojuma sniedzējs uzsāks pakalpojuma sniegšanu (piemēram, piešķirs piekļuvi tiešsaistes materiāliem vai iekļaus Klientu treniņu grupā) tikai pēc tam, kad būs saņemta pilna noteiktā maksa par pakalpojumu.
  • Atlaides un papildu izmaksas: Ja Pakalpojuma sniedzējs piedāvā atlaides, īpašos piedāvājumus vai pieprasa papildu samaksu par papildus pakalpojumiem (piemēram, inventāra īri, nometnes izdevumiem utt.), attiecīgā informācija un maksas apmērs tiek darīti zināmi Klientam pirms pakalpojuma pieteikšanas. Klientam ir pienākums segt arī visas ar pakalpojuma saņemšanu saistītās papildu izmaksas, par kurām puses atsevišķi vienojas (ja tādas rodas).

Klienta tiesības un pienākumi

Klients apņemas ievērot visus Līguma noteikumus un sadarboties ar Pakalpojuma sniedzēju sekmīgai pakalpojuma saņemšanai. Klients ir patērētājs, kas izmanto pakalpojumu personīgām vajadzībām, un viņam ir šādas tiesības un pienākumi:

Klienta tiesības:

  • Saņemt pakalpojumu atbilstošā kvalitātē un apjomā. Klientam ir tiesības saņemt līgumā paredzēto pakalpojumu (treniņus, konsultācijas, nodarbības utt.) profesionālā kvalitātē, atbilstoši pakalpojuma aprakstam un programmas noteikumiem, kurus publiskojis Pakalpojuma sniedzējsskriesanasakademija.lv.
  • Saņemt informāciju un atbalstu. Klientam ir tiesības pirms pakalpojuma un tā laikā saņemt nepieciešamo informāciju par pakalpojuma norisi, tai skaitā par treniņu grafiku, vietu, nepieciešamo aprīkojumu, kā arī konsultēties ar Pakalpojuma sniedzēja pārstāvjiem (treneri) par neskaidriem jautājumiem.
  • Vienpusēji atteikties no Līguma 14 dienu laikā. Klientam ir tiesības Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā 14 dienu laikā no Līguma noslēgšanas dienas vienpusēji atkāpties (atteikties) no šī Līguma, neminot iemesluptac.gov.lv. Atteikuma tiesību īstenošanas nosacījumi detalizēti noteikti šī Līguma sadaļā “Atteikuma tiesības”.
  • Uzraudzība un datu aizsardzība. Klientam ir tiesības uz savu personas datu likumīgu apstrādi un aizsardzību, saņemot pakalpojumu. Klientam ir tiesības zināt, kādi viņa personas dati tiek apstrādāti un kādam nolūkam, kā arī tiesības pieprasīt savu datu labošanu vai dzēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem (sīkāk skatīt sadaļā “Personas datu aizsardzība”).
  • Citi likumā paredzētie tiesību aizsardzības līdzekļi. Ja Pakalpojuma sniedzējs nepilda savas saistības vai pakalpojums netiek sniegts atbilstoši nolīgtajam, Klientam ir tiesības iesniegt sūdzību un prasīt trūkumus novērst. Klientam ir arī tiesības, nepieciešamības gadījumā, izmantot likumā noteiktos strīdu risināšanas mehānismus (piemēram, vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības iestādēs vai tiesā – skatīt sadaļu “Saziņa un strīdu risināšana”).

Klienta pienākumi:

  • Savlaicīga samaksa un precīzu datu sniegšana. Klienta galvenais pienākums ir savlaicīgi un pilnā apmērā veikt pakalpojuma apmaksu saskaņā ar Līguma sadaļā “Norēķinu kārtība” noteikto. Klientam, piesakoties pakalpojumam, jānorāda patiesa un precīza informācija par sevi (vārds, uzvārds, kontaktdati u.c.) un jāsniedz visi Pakalpojuma sniedzēja pieprasītie dati, kas nepieciešami līguma izpildei.
  • Veselības stāvoklis un drošība. Klients apņemas pirms dalības fiziskajos treniņos pārliecināties, ka viņa veselības stāvoklis ir atbilstošs izvēlētajai fiziskajai slodzei. Ja nepieciešams, Klientam ieteicams konsultēties ar ārstu. Klients uzņemas atbildību par savas veselības atbilstību dalībai treniņos un apņemas nekavējoties informēt treneri par jebkādiem veselības traucējumiem vai traumām, kas var ietekmēt dalību. Treniņu un nodarbību laikā Klientam jāievēro visi trenera norādījumi un drošības prasības, lai novērstu savainošanās riskus un nodrošinātu efektīvu treniņu procesu.
  • Līdzdalība un disciplīna. Klientam jāpiedalās nodarbībās saskaņā ar noteikto grafiku (ja pakalpojums ir organizēts nodarbību veidā) vai savlaicīgi jāpieslēdzas tiešsaistes sesijām, ja pakalpojums notiek attālināti. Ja Klients objektīvu iemeslu dēļ nevar piedalīties kādā nodarbībā vai izmantot pakalpojumu kā plānots, viņam savlaicīgi jāinformē par to Pakalpojuma sniedzējs (piemēram, jāpaziņo trenerim). Klientam jāievēro arī Pakalpojuma sniedzēja iekšējās kārtības noteikumi, ja tādi tiek piemēroti (piemēram, noteikumi nometnes laikā vai treniņu zālē).
  • Pakalpojuma izmantošana tikai personīgi. Klients drīkst izmantot iegādāto pakalpojumu tikai savām personīgajām vajadzībām. Aizliegts bez saskaņošanas ar Pakalpojuma sniedzēju nodot pakalpojuma izmantošanas tiesības trešajām personām. Piemēram, Klientam nav tiesību dalīties ar tiešsaistes kursa piekļuves datiem vai izplatīt kursa materiālus un treniņu programmas trešajām personām bez Pakalpojuma sniedzēja rakstveida atļaujas.
  • Attieksme pret inventāru un citi pienākumi. Klientam saudzīgi jāizturas pret Pakalpojuma sniedzēja nodrošināto inventāru vai aprīkojumu (ja tāds tiek izsniegts uz nodarbību laiku), un jāatgriež tas sākotnējā stāvoklī pēc lietošanas. Klients apņemas arī nepārkāpt autortiesības un citus intelektuālā īpašuma tiesību subjektu tiesības, izmantojot Pakalpojuma sniedzēja sagatavotos materiālus tikai atļautajiem nolūkiem. Klientam ir jāpilda citi saprātīgi un pamatoti norādījumi, kas izriet no šī Līguma un kurus sniedz Pakalpojuma sniedzējs pakalpojuma sniegšanas gaitā.

Atteikuma tiesības

Tā kā Līgums tiek noslēgts kā distances līgums, Klientam (patērētājam) saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ministru kabineta noteikumiem ir tiesības 14 dienu laikā vienpusēji atteikties no Līguma. Atteikuma tiesību termiņš ir 14 dienas, skaitot no Līguma noslēgšanas dienas (dienas, kad Klients veicis pasūtījumu un apmaksu par pakalpojumu)ptac.gov.lv.

Lai izmantotu atteikuma tiesības, Klientam jāievēro šāda kārtība:

  • Atteikuma paziņojuma iesniegšana: Klientam 14 dienu termiņā jānosūta Pakalpojuma sniedzējam rakstveida paziņojums par atteikšanos no Līguma. Paziņojumam nav obligāti jāizmanto īpaša forma – Klients to var izteikt brīvā formā, galvenais, lai tajā skaidri būtu pausta vēlme atteikties no Līguma. Paziņojumu Klients var nosūtīt pa e-pastu vai pa pastu (uz šī Līguma noslēgumā norādīto Pakalpojuma sniedzēja adresi). Atteikuma paziņojums būs uzskatāms par iesniegtu laikā, ja Klients to nosūtīs līdz 14. dienas beigām (pasta zīmogs vai e-pasta nosūtīšanas datums kalpos kā apliecinājums)ptac.gov.lv. Pakalpojuma sniedzējs pēc atteikuma paziņojuma saņemšanas nekavējoties apstiprinās tā saņemšanu (piemēram, nosūtot atbildes e-pastu Klientam).
  • Pakalpojuma sniegšanas pārtraukšana: Izmantojot atteikuma tiesības, Līgums tiek uzskatīts par izbeigtu no atteikuma paziņojuma nosūtīšanas brīža. Pakalpojuma sniedzējs pārtrauc pakalpojuma sniegšanu Klientam pēc atteikuma saņemšanas (ja pakalpojuma sniegšana jau bija uzsākta). Puses savstarpēji veic galīgo norēķinu: Pakalpojuma sniedzējs 14 dienu laikā no atteikuma paziņojuma saņemšanas atmaksā Klientam visas saņemtās naudas summas par pakalpojumuptac.gov.lv, savukārt Klientam (ja pakalpojums jau daļēji sniegts) var būt pienākums segt proporcionālu maksu par jau sniegtajiem pakalpojumiem (skat. zemāk). Atmaksa Klientam tiks veikta uz to pašu maksājumu kontu vai izmantojot to pašu maksāšanas līdzekli, ko Klients izmantoja sākotnējai apmaksai, ja vien Klients un Pakalpojuma sniedzējs nevienojas citādi.
  • Izņēmumi un papildu nosacījumi: Klients nav tiesīgs izmantot atteikuma tiesības, ja pakalpojums pilnībā sniegts (pilnībā izpildīts) pirms 14 dienu termiņa beigām un pakalpojuma sniegšana uzsākta tikai pēc tam, kad Klients tam skaidri piekrita, turklāt Klients apstiprināja, ka apzinās – pakalpojuma pilnīgas izpildes gadījumā atteikuma tiesības zaudēsptac.gov.lv. Tāpat Klientam jāņem vērā, ka, ja pakalpojuma sniegšana ir uzsākta atteikuma termiņa laikā, bet nav vēl pilnībā pabeigta, un Klients vēlas izmantot atteikuma tiesības, Klientam būs pienākums samaksāt Pakalpojuma sniedzējam proporcionālu summu par to pakalpojuma apjomu, kas sniegts līdz brīdim, kad Klients paziņojis par atteikumuptac.gov.lv. Pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs ieturēt šo summu no Klientam atmaksājamās naudas.

(Piezīme: Normatīvajos aktos ir arī citi izņēmuma gadījumi, kad atteikuma tiesības nav piemērojamas distances līgumiem – piemēram, ja pakalpojums saistīts ar izklaides vai sporta pasākumu, kas notiek konkrētā datumā, dāvanu kartēm u.c. –, taču šie izņēmumi uz Skriešanas Akadēmijas piedāvātajiem pakalpojumiem var neattiekties. Šaubīgos gadījumos Pakalpojuma sniedzējs sniegs Klientam individuālu informāciju par atteikuma tiesību piemērošanu.)*

Personas datu aizsardzība

Pakalpojuma sniedzējs rūpējas par Klienta personu datu aizsardzību un apstrādā Klienta personas datus saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (ES) un citiem piemērojamajiem tiesību aktiem, kā arī atbilstoši savai iekšējai Privātuma politikai. Klienta sniegtie personas dati (piemēram, vārds, uzvārds, tālruņa numurs, e-pasta adrese un cita kontaktinformācija, kā arī informācija par izvēlēto pakalpojumu) tiek izmantoti tikai līguma izpildes nolūkiem, t.i., lai noorganizētu un nodrošinātu pasūtīto pakalpojumu (piemēram, saziņai ar Klientu par treniņu grafiku, tiešsaistes piekļuves nodrošināšanai, rēķinu sagatavošanai u.tml.).

Klienta personas dati var tikt apstrādāti arī Pakalpojuma sniedzēja leģitīmo interešu nodrošināšanai – piemēram, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti (aptauju veidā), nodrošinātu norēķinu uzskaiti un aizsargātu savas likumīgās tiesības strīdu gadījumos. Ja Klients ir devis atsevišķu piekrišanu, personas dati (piemēram, e-pasta adrese) var tikt izmantoti arī mārketinga nolūkos – jaunumu, piedāvājumu un informatīvu ziņojumu nosūtīšanai Klientam. Klientam ir tiesības jebkurā brīdī atteikties no komerciālo paziņojumu saņemšanas, nosūtot attiecīgu ziņojumu Pakalpojuma sniedzējam.

Pakalpojuma sniedzējs neizpauž Klienta personas datus trešajām personām, izņemot gadījumus, kad tas nepieciešams pakalpojuma nodrošināšanai vai to prasa likums. Piemēram, Klienta dati var tikt nodoti Pakalpojuma sniedzēja sadarbības partneriem tikai tad, ja tas ir nepieciešams konkrētā pakalpojuma sniegšanai (piemēram, tiešsaistes platformas nodrošinātājam vai maksājumu pakalpojumu sniedzējam), un tikai minimālā nepieciešamajā apjomā. Visi sadarbības partneri, ja tādi tiek piesaistīti, apņemas ievērot konfidencialitāti un personas datu drošību.

Klienta personas dati tiks glabāti tik ilgi, cik nepieciešams līgumsaistību izpildei un saskaņā ar likumā noteiktajiem termiņiem (piemēram, finanšu dokumenti – 5 gadus u.tml.). Pēc šī termiņa beigām Pakalpojuma sniedzējs nodrošinās personas datu dzēšanu vai anonimizēšanu, ja vien nepastāv likumīgs pienākums datus saglabāt ilgāk.

Klientam ir tiesības piekļūt Pakalpojuma sniedzēja rīcībā esošajiem saviem personas datiem, prasīt to labošanu, dzēšanu vai apstrādes ierobežošanu, kā arī tiesības iebilst pret datu apstrādi noteiktos gadījumos un tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības Klients var īstenot, iesniedzot Pakalpojuma sniedzējam attiecīgu pieprasījumu rakstveidā (piemēram, e-pastā). Ja Klients uzskata, ka viņa personas dati tiek apstrādāti prettiesiski, viņam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē – Datu valsts inspekcijā.

Pakalpojuma sniedzēja detalizētā Privātuma politika ir pieejama Pakalpojuma sniedzēja mājaslapā (atsevišķā sadaļā)skriesanasakademija.lv. Noslēdzot šo Līgumu, Klients apliecina, ka ir iepazinies ar Pakalpojuma sniedzēja Privātuma politiku un piekrīt savu personas datu apstrādei Līguma izpildes nolūkā.

Saziņa un strīdu risināšana

  • Saziņas informācija: Jebkura oficiāla saziņa starp Pusēm notiek rakstveidā. Klients var sazināties ar Pakalpojuma sniedzēju, izmantojot šādu kontaktinformāciju: e-pasts – [email protected] tālrunis – +371 20193143skriesanasakademija.lv. Rakstiskus paziņojumus (tai skaitā atteikuma paziņojumu, pretenzijas u.c.) Klientam jānosūta uz Pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi: Prūšu iela 4, Rīga, LV-1057skriesanasakademija.lv. Pakalpojuma sniedzējs nosūta paziņojumus Klientam uz Klienta norādīto e-pasta adresi (vai, ja nepieciešams, pa pastu uz Klienta deklarēto adresi). Saziņai organizatoriskos jautājumos (piemēram, treniņa norises detaļas) Puses var izmantot arī tālruni vai saziņas lietotnes (piemēram, WhatsApp), taču līgumiski būtiski paziņojumi iesniedzami rakstiski.
  • Strīdu risināšanas kārtība: Visus strīdus, domstarpības vai prasījumus, kas izriet no šī Līguma vai ir ar to saistīti, Puses risina savstarpēju pārrunu ceļā, meklējot abpusēji pieņemamu risinājumu. Ja Pusēm neizdodas panākt vienošanos sarunu ceļā, Klientam kā patērētājam ir tiesības vērsties pēc palīdzības Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai izmantot Eiropas Savienības Tiešsaistes strīdu risināšanas platformu (ODR). Gadījumā, ja strīdu nevar atrisināt ārpustiesas kārtībā, jebkurš strīds, nesaskaņa vai prasība tiks galīgi risināta Latvijas Republikas tiesā pēc Pakalpojuma sniedzēja juridiskās adreses jurisdikcijas (ciktāl to pieļauj patērētāju tiesību akti). Šim Līgumam un jebkādām ārpuslīgumiskām saistībām, kas no tā izriet, tiek piemēroti Latvijas Republikas normatīvie akti.
  • Papildu noteikumi: Līgums sastādīts latviešu valodā. Ja Līgums noslēgts elektroniski, tas ir uzskatāms par rakstveida dokumentu. Pakalpojuma sniedzējs glabā noslēgtos distances līgumus elektroniskā formā un Klients pēc pieprasījuma var saņemt sava Līguma kopiju. Visas ar Līgumu saistītās pretenzijas un jautājumi Klientam jāadresē, izmantojot augstāk norādīto saziņas informāciju. Puses apliecina, ka, noslēdzot šo distances Līgumu, tās pilnībā saprot un apņemas pildīt tajā ietvertos noteikumus.